Dag 9. 09-05-2013 Dakar

Eindelijk weg, vlug ontbeten, naar het vliegveld, vliegplan voor Conakry ingediend en gevraagd of er nog iets van de ingediende “Permits to land and overfly” was binnengekomen. Dat was niet, maar de vluchtleider zei dat na een paar dagen alles in orde was, voor de zekerheid hebben we woensdag nogmaals alle verzoeken ingediend, dus dubbel. Om 10.10 toestemming for take off. Na 8 minuten begon de radio de ene vraag na de ander uit te spuwen, melden bij reporterpoint E2 dan bij E1 de transponder instellen,kregen bericht dat deze niet werkte, zij nerveus, constant oproepen waar we ons bevonden, afstanden vliegtijd, geschatte tijd van aankomst bij volgende reporterpoint, hoe laat ve op de plaats van bestemmeng zouden zijn, hoe laat bij de diverse grensovergangen, dat ging zo ruim 3 kwartier door, toen kregen we bericht dat we beter voor onze veiligheid terug konden keren, ze konden ons niet op de radar volgen en het is daar zeer druk. Wij omgedraaid en teruggevlogen, alles bij elkaar ruim 1 uur en 15 minuten. Bij de landing moesten we ons onmiddelijk in de tower melden. Met de lift naar de 14 verdieping, daar aangekomen werden we uiterst vriendelijk ontvangen, sorry dat we jullie terug geroepen hebben, op de vraag welke kaarten we hadden kregen we te horen dat deze te weinig info ter plaatse gaven, zij naar de vluchtleiding gebeld dat ze kleurencopyen moesten maken tot Cabinda, daar hadden we weer zelf gedetaileerde kaarten op Sky Demon in de Ipad. Op mijn vraag dat het volgens mij onmogelijk was dat de transponder haperde kregen we een schaapachtig sorry, na 20 minuten hadden we jullie op de radar. Niets aan te doen dit is tenslotte Afrika. We waren allang blij dat er verder niks aan de hand was, alleen een dag armer en een hele ervaring rijker. Te laat om nog op te stijgen, maar we zijn al lang gewend dat alles lang duurt.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *