Bouadhibou

Hallo, hier een berichtje.
Alweer het zelfde gezeik als gisteren.
Vanmorgen op airport Bouadhibou vliegplan ingediend, een uitdraai verlangt van de clearance, alles was nu goed volgens hun, we konden zo starten. De reis was voorspoedig, eerst 50km zee oversteken en toen langs de coast op 5500 feet hoogte.
Op ongeveer de helft van de reis, deed de radio het niet meer. De transponder op code 7600 ingesteld, dit is internationaal voor ” radio uitval” en na 100 km en na veel prutsen kregen we de radio weer aan de gang.
Dakar tower vroeg,  na melden, of de radio echt weer in orde was en we kregen clearance voor landing, landing weer met 16 knots, je went er aan, de start was ook 16 knots.

Toen we op de parkeer stonden kwamen weer 6 man aanzetten, politie, douane, security enz. Het hele vliegtuig werd op zijn kop gezet, alles uitpakken en controleren. Alles ok maar we moesten snel weer alles opbergen, wat we dus zeer langzaam deden, we hebben geduld geleerd. Daarna naar de tower, weer het zelfde riedeltje, geen toestemming voor te landen in Dakar, we zeiden dat we vanochtend toestemming hadden, wat in Maurotanie ons verweten werd gebeurde nu door hun schuld weer het zelfde. Ik heb tegen de baas daar gezegd zet me maar vast, ik ben jullie meer dan zat. Toen bond hij in, we zijn hier voor de enjoy en niet voor gezeik.
Na veel gecopieer en controle mochten we weer gaan, nadat we de boodschap kregen ons morgenvroeg om 09.00 uur te melden bij de Civil Aviation Authority voor uitleg, dan zou het goed komen. Bij het vliegtuig zou volgens hun een speciaal nummer met inschrijving moeten zitten, wat we niet hebben, alleen het Duitse registratiebewijs.
Volgens hem hadden we een “Major problem” Ik heb tegen hem gezegd dat ik met hun regels niet te maken heb, alleen de Duitse regels gelden. Bert trok ook zijn trucken-doos open. Leuk he, een rondje Africa.
Maar we doen of we gek zijn, we leren steeds meer.
Groetjes de crew

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *