Vandaag om 09.00uur gebeld met mev. Marie, ze bleek een van de twee directeuren te zijn van de FAA. Ze had het antwoordapparaat ingeschakeld, na een half uur weer proberen, niks tot 11.00uur, toen maar naar de airport naar haar kantoor, bleek ze zeker tot 13.00 uur niet aanwezig te zijn. Geduldig wachten!!!, om 13.15 uur kwam een beambte naar ons toe en zei dat we met hem mee moesten komen naar zijn kantoor.
Daar heeft hij de computer geraadpleegd, geen bericht, we gaven hem het telefoonnummer van Kornakry, hij bellen,na een geanimeerd gesprek bleek inderdaad het toestemmingsnummer niet verzonden te zijn, hij deelde het nu telefonisch mede met de boodschap dat als wij in Kornakry landen, en er zou een probleem zijn, wij hem onmiddellijk moesten bellen. Eindelijk, maar het was inmiddels na tweeën en te laat om nog op te stijgen, we moeten tenslotte nog 820 km vliegen.
De tijd gebruikt om alles nogmaals te controleren, banden pompen en flightplan indienen.
Ook weer leuk, we hadden het flightplan geheel voorbereid en ingevuld, was niet goed, hij vulde een nieuw flightplan in, exact het zelfde als ons flightplan, “dit is alweer Africa”, nu alles voorbereid voor Take off voor morgen 10.00 UTC time.
Grappig te vermelden, dat de dag ervoor, tijdens de ondervraging door de hogere ambtenaar, hij info moest hebben van het vliegtuig.
Wij op weg naar het vliegtuig 50 meter verder op, na te voet samen 30meter afgelegd te hebben mochten we van de politie niet verder zonder veiligheidsvest, geen probleem, er werd een grote geledebus gecharterd en de laatste 20 meter zeer comfortabel afgelegd.
De bus bleef al die tijd met draaiende motor wachten tot we klaar waren, weer met de bus 20meter terug en de rest weer te voet. Ook dit is Afrika, we proberen het niet te begrijpen, het lukt al aardig.
Groetjes de crew.